STEAM

E+

STEAM in the secondary school with no barriers for blind and visually impaired pupils

Rezumatul proiectului

Proiectul urmărește să dezvolte o serie de practici și ateliere de lucru pe discipline  tehnice precum tehnologie, inginerie și matematică (STEM), ateliere care au fost adesea citate ca fiind dificile pentru elevii  nevăzători sau cu deficiențe de vedere. Proiectul își propune să evidențieze unele dintre provocările specifice cu care se confruntă acest grup cu privire la aceste probleme și să identifice bune practici și resurse care pot îmbunătăți accesul la aceste domenii .

Proiectul intentioneaza  să organizeze  ateliere experimentale în zona științelor naturii pentru elevii  nevăzători, ateliere care vor fi concepute  și susținute prin colaborarea  a trei școli specializate în predarea elevilor  nevăzători, alaturi de  Universitatea  din Burgos în proiectarea de practici experimentale de laborator. și cu sprijinul și evaluarea celor două școli spaniole.

MINISTERUL EDUCAŢIEI

ŞCOALA GIMNAZIALA SPECIALA PENTRU DEFICIENŢI DE VEDERE

Str. Austrului nr.33, sector 2, Bucureşti Tel./ Fax.  323.65.13; 320.33.63

STEAM

in the secondary school with no barriers for blind and visually impaired pupils,

Nr. 2021-1-ES01-KA220-SCH-000024569

ERASMUS+, KA 2

Perioada de derulare a activităților proiectului și numărul mobilităților 2021-2023,  / 5 mobilitati

Parteneri

  1. Colegio Aurelio Gómez                                Spain
  2. UNIVERSIDAD DE BURGOS                          Spain
  3. IES TEGUISE                                                     Spain
  4. SCOALA GIMNAZIALA SPECIALA                Romania
  5. School for visualy impaired pupils              Serbia
  6. Drzavno uciliste za deca i mladi so osteten vid ,,Dimitar Vlahov,  The Republic of North Macedonia

Rezumatul proiectului

Proiectul urmărește să dezvolte o serie de practici și ateliere de lucru pe discipline  tehnice precum tehnologie, inginerie și matematică (STEM), ateliere care au fost adesea citate ca fiind dificile pentru elevii  nevăzători sau cu deficiențe de vedere. Proiectul își propune să evidențieze unele dintre provocările specifice cu care se confruntă acest grup cu privire la aceste probleme și să identifice bune practici și resurse care pot îmbunătăți accesul la aceste domenii .

Proiectul intentioneaza  să organizeze  ateliere experimentale în zona științelor naturii pentru elevii  nevăzători, ateliere care vor fi concepute  și susținute prin colaborarea  a trei școli specializate în predarea elevilor  nevăzători, alaturi de  Universitatea  din Burgos în proiectarea de practici experimentale de laborator. și cu sprijinul și evaluarea celor două școli spaniole.

Obiectivele proiectului sunt;

1.- Crearea unui ghidul de bune practici privind conversia informațiilor tehnice în formate accesibile si disponibile.

2.- Exemple de   bunele practici legate de prezentarea resurselor vizuale pentru  elevi cu deficient de vedere

3. Oferirea de  îndrumări privind predarea conceptelor vizuale” elevilor cu deficient de  vedere , prin studii de caz si  exemple de bune practice .

4.- Implicarea  elevilor  nevăzători sau cu deficiențe de vedere în  lecții practice,  -  experimente și observații.

5.- Cursuri  de formare pentru creșterea încrederii profesorilor  în predarea disciplinelor tehnice pentru elevii nevăzători / cu deficiențe de vedere. Acest lucru ar putea fi realizat prin crearea de rețele de profesori, determinându-i să împărtășească idei și bune practici, ateliere sau cursuri online.

6.- Completarea, evaluarea și dezvoltarea atelierelor de lucru în cooperare între elevii  de profiluri diferite.

7.- Integrarea elevilor  cu deficiențe de vedere în echipe comune cu elevii  europeni

8.- Îmbunătăţirea comunicării între elevi şi profesori, astfel încât cadrele didactice să fie conştiente de nevoile elevilor nevăzător  şi elevii de diferite condiţii.

9.-  Efectuarea de  publicații sau  mai multe cercetări științifice privind intervențiile eficiente în predarea disciplinelor STEM către elevii  cu dizabilități vizuale.

http://spdv.ro/

DIRECTOR,                                                                                        COORDONATOR PROIECT,

Cazan Cosmina                                                                                               Tiganea Cristina

Raport privind prima mobillitate – Burgos – Spania