SPECIAL EDUCATION STUDENTS OVERCOME OBSTACLES WITH ART THERAPY

SPECIAL EDUCATION STUDENTS OVERCOME OBSTACLES WITH ART THERAPY

ERASMUS+, Nr. 2020-1-LT01-KA229-077875

Bucharest, Romania

06th to 10th of September 2021

ELEVII CU CERINȚE EDUCAȚIONALE SPECIALE DEPĂȘESC OBSTACOLELE CU AJUTORUL ART TERAPIEI este un proiect care își propune să ofere sprijin individual și psiho-emoțional elevilor cu nevoi educaționale speciale pentru a le facilita dezvoltarea armonioasă, în scopul reducerii stresului și a problemelor cotidiene din viața lor , permiâîndu-le să se bucure de o viață decentă.

Proiectul include diverse activități – basme terapeutice, terapie prin dans și mișcare, meloterapie, dramaterapie,

Partenerii acestui proiect sunt:

1. Klaipedos Litorinos mokykla – Lituania

2. Ämmuste Kool – Estonia

3. Emin Emine Teoman Ozel Egitim este Uygulama – Turcia

4. Gimnaziul & Liceul Special din Atena – Grecia

5. Istituto Professionale di Stato „Maffeo Pantaleoni” – Italia

Prima întâlnire de proiect a avut loc în perioada 6-10 septembrie la sediul Școlii Gimnaziale Speciale pentru Elevi cu Deficiențe de Vedere, din București, România.

Tema întâlnirii care a avut loc la SPDV a fost – utilizarea poveștilor terapeutice.

Au fost organizate următoarele activități:

1 zi

La Școala SPDV, partenerii dee proiect au fost întâmpinați de un comitet de profesori și s-a realizat turul școlii. Întâlnirea a demarat cu prezentarea partenerilor care au oferit informații despre fiecare școală implicată în proiect. După ce partenerii au participat la activițile interactive – s-a realizat un atelier de povești terapeutice în natură –la muzeul Dimitrie Gustti.

2 zi

Reprezentanți ai școlilor partenere au participat la un seminar despre Modalități de utilizare a Poveștilor Terapeutice. Respectând specificul școlii, s-a rulat povestea audio – Pictorul orb. În cadrul seminarului Pinocchio, participanții, împărțiți în grupuri mici au fost implicați activ – la atelierul Pinocchio, o păpușă încâlcită.Au urmat jocuri de grup având ca temă personajele din Alice în Țara Minunilor. Ziua a urmat cu un atelier de realizare a unor măști personalizate, inspirate din povești terapeutice. După amiază, partenerii s-au familiarizat cu diverse povești istorice în cadrul vizitei culturale la Muzeul Parlamentului

A treia zi

Partenerii au participat la atelierele despre Povești și metafore terapeutice. Au urmat sesiuni de Meditație, Nemo- Emoția principală, Marea sunt eu! „-Ei au contribuit la realizarea unei povești terapeutice, Din înțelepciunea țărilor – proverbe – proverbe terapeutice. S-au familiarizat cu diverse moduri de utilizare a secvențelor de filmele în terapie.

A urmat un moment inedit în care partenerii au întâlnit unii absolveți ai școlii, foști elevi care au depășit obstacolele cauzate de deficiență și care au descoperit și dezvoltat propriile lor talente. Elevi integrați în învățământul de masă - Andrada care cântă și a câștigat multe concursuri. Lotul olimpic de paraclimbing, condus de Răzvan , un atlet de performanță, instructor și campion internațional paraolimpic la alpinism.

Spre sfârșitul zilei, partenerii au participat la un atelier de alpinism, urmat de un atelier muzical terapeutic – Povești sonore terapeutice

A patra zi

Membrii proiectului au descoperit beneficiile terapeutice ale sării la mina Slănic Prahova. Au profitat de timpul petrecut în mină prin jocuri de grup.

A cincea zi

S-a organizat o petrecere finală unde au fost prezentate imagini din numeroase spectacole cu cântece și dansuri tradiționale din diferite părți ale țării.

În cadrul întâlnirii, partenerii de proiect au discutat diferite aspecte organizatorice. S-au pus în discuție posibile date pentru următoarele mobilități ce se vor desfășura pânăîn 2023 în Italia Estonia Lituania Grecia Turcia:

Toți participanții la mobilitate au concluzionat faptul că tema stabilită în proiect a fost îndeplinită cu succes.