



Coordonator:
Colaboratori:
Pe data de 1 octombrie 2010 - s-a înființat Clubul ecologiștilor din Școala pentru Deficienți de Vedere, București
Structurarea activității clubului la nivelul fiecărui an gimnazial.
Minicluburile ecologiștilor:
Pe data de 21 februarie 2011 – Finalizarea cursurilor la nivelul fiecărei clase
Pe data de 25 aprilie 2011 – Finalizarea concursului la nivelul fiecărui an de studiu
Pe data de 23 mai 2011 – Finalizarea concursului la nivelul școlii
Pe data de 6 iunie 2011 - Prezentarea bilanțului activității clubului. Festivitatea de premiere în prezența unor invitați din Primăria Sectorului 2, profesori și elevi din alte școli, părinți.
Prima activitate a Clubului ecologiștilor este:
Citește pe site mai multe detalii despre concurs – http://laptescolar.ro/concurs-cu-premii
ORDINUL „CAVALERII APELOR”
Descrierea acţiunii „Învăţăm să economisim apa”
Profesor coordonator: Eremia Dalia
Profesori colaboratori: Bratu Elena, Bebereche Georgeta
Profesori invitaţi: Lincă Nicolae, Popa Ion
Alţi invitaţi: părinţi, asistenta de la cabinetul medical, infirmiera de la grădiniţă.
Miercuri 23.03 2011 a avut loc o nouă acţiune a Clubului ecologiştilor, Ordinul „Cavalerii Apelor”.
Acţiunea a încheiat un ciclu de etape desfăşurate la nivelul claselor a V-a A şi B, clase ale căror elevi au demonstrat că merită să facă parte din Ordinul „Cavalerii Apelor”.
Etapele preliminare ale acestei acţiuni au constat în:
Prima etapă: Predarea noţiunilor legate de importanţa apei; informarea elevilor referitor la situaţia mondială a resurselor de apă potabilă şi a riscurilor de diminuare a acestor resurse prin poluarea şi risipirea lor de către oameni.
A doua etapă: Analizarea modalităţilor prin care putem economisii resursele de apă.
A treia etapă: Elevii s-au documentat din surse media şi şi-au completat informaţiile primite la cursul de Educaţie tehnologică. Această etapă s-a încheiat cu :
- formularea unui mesaj militant prin care elevul să demonstreze că a înţeles importanţa temei;
- realizarea unui afiş sau a unei planşe prin care elevii să dovedească spirit militant pentru protejarea „aurului albastru”.
A patra etapă: Acţiunea din data de miercuri 23.03 2011care a avut două coordonate:
A – evaluarea cunoştiinţelor dobândite de elevi în etapele preliminare acţiunii;
Pentru această parte a acţiunii s-a folosit o metodă modernă de evaluare, evaluarea în echipă, fiecare profesor evaluând gradul în care elevii şi-au însuşit noţiuni despre:
– importanţa apei; evaluator d.na Bebereche;
– sursele de poluare şi cele de risipire ale apei de către oameni; evaluator d.na Bratu;
– modalităţile de prevenire a poluării şi risipei de apă; evaluator d.na Eremia.
B – fixarea cunoştiinţelor teoretice prin formarea de abilităţi practice de economisire a apei. Pentru această parte a acţiunii am plecat de la două premize:
– cel mai bine înveţi atunci când încerci să-i inveţi pe alţii;
– abilităţile (de orice fel) este bine să le formăm copiilor de la vârste cât mai mici.
Prin urmare, elevii claselor a V-a A şi B i-au învăţat pe copiii de la grădiniţă să se spele economic pe mâini. La început, Andreea, elevă a clasei a V-a A l-a ajutat pe Robert, prichindel de grădiniţă, să se spele pe mâini la lighean, turnându-i apă cu cana şi învăţându-l să se spele economic. Prin alegerea metodei de spălare pe mâini la lighean s-a putut stabili vizual un algoritm de economisire a apei, algoritm uşor de aplicat şi în cazul duşurilor coporale sau spălării vaselor.
În ultima parte a acţiunii, fiecare copil de grădiniţă a fost însoţit de Cavalerii Apei la baie şi au fost învăţaţi să aplice algoritmul de spălare economică pe mâini, ajutându-i să-şi formeze de mici această abilitate.
Acţiunea s-a încheiat cu o mică trataţie prin care noi, profesorii organizatori, ne-am răsfăţat elevii, părinţii şi profesorii invitaţi.
S-a băut apă şi numai apă!!!